eurocare

Toyota Eurocare Vägassistans

Vi vill att du ska få så lite besvär som möjligt om du mot förmodan skulle få problem med din bil. Toyota Eurocare gäller i hela Europa och ser alltid till att du och din Toyota får hjälp. Till varje ny Toyota följer därför tre års Toyota Eurocare Vägassistans med på köpet. Därefter kan du förlänga Toyota Eurocare vägassistans tills bilen blir 7 år gammal.

Ett svåröverträffat skydd

När du som mest behöver hjälp är hjälpen bara ett samtal bort. Toyota Eurocare gäller i Sverige och i de flesta länderna i Europa (Gröna Kort området) – dygnet runt, året om. Du får ett svåröverträffat skydd som löser de flesta problem som möjligen kan uppstå, exempelvis motorhaveri, trafikolycka eller strömlöst batteri. Toyota Eurocare hjälper dig till och med om du råkar få punktering, bensinstopp eller har tappat bort din bilnyckel.

Utan självrisk

Tjänsterna från Toyota Eurocare erbjuds helt utan självrisk. Innan din Toyota fyller 3 år kommer du att få ett skriftligt erbjudande om att teckna ett 1-årigt Toyota Eurocare avtal för bara 310 kr. När din Toyota fyllt tre år kan du förlänga Toyota Eurocare med ett år i taget för 310 kr fram till dess att bilen är 7 år gammal. Att vi kan erbjuda försäkringen för bara 310 kr per år beror på att den bara kan tecknas för Toyotabilar.

Vill du veta mer eller teckna Toyota Eurocare ringer du kundtjänst Toyota Eurocare/Toyota Bilförsäkring på telefon 0771 784425.

Toyota Eurocare hjälper dig bland annat med

 

Hälp på plats – Nödvändig reparation av bilen på platsen för händelsen om detta är praktiskt möjligt och om kostnaden för reparationen understiger bärgningskostnaden. Toyota betalar inte kostnader för reparation och reservdelar som är nödvändiga för reparationen efter garantitiden. Starthjälp vid strömlöst batteri. Låsöppning, om nycklarna låsts in i bilen eller tappats bort. Vid punktering ombesörjs hjulbyte. Eventuella kostnader för inköp av nytt däck ersätts inte. Transport av bränsle vid bränslestopp. Bränslekostnaden ersätts inte.

Bärgning – Om det inte går att åtgärda felet på plats får du bilen bärgad till närmaste Toyota Verkstad. Om bilen behöver vara kvar på verkstaden finns olika alternativ för att du ska kunna fortsätta resan, exempelvis tre dagars hyrbil. Finns ingen hyrbil att få tag i där du befinner dig erbjuder vi dig och ditt resesällskap hotellövernattning istället.

Vid behov av hjälp Ring till Toyota Eurocares larmcentral, inom Sverige 0771-23 50 00, från utlandet +46 771 23 50 00. Du som har en Toyota som var mellan 0-3 år 20121231 eller har ett 1-årsavtal tecknat innan detta datum ringer inom Sverige 020 235000 och från utlandet +46 13 235000. Under bilens 3 första år är Toyota Eurocare utformad som en garanti med Toyota Sweden AB som garantigivare och år 3-7 som en försäkring med Folksam som försäkringsgivare. Larmcentralen för Toyota Eurocare är SOS International i Sverige.